Na odcinku drogi S119 Lutcza – Domaradz budowany będzie blisko kilometrowy tunel pod górą Hyb. Będzie drążony w trudnym terenie o skomplikowanej budowie geologicznej. Dodatkowo trzeba się będzie uporać z zagrożeniem osuwiskowym. Zamawiający chce zaangażować doradcę naukowo – technicznego dla tej inwestycji. Wykonawca jest już wybrany i czeka na podpisanie umowy.
Rzeszowska GDDKiA ogłosiła przetarg na doradztwo naukowo-techniczne, czyli nadzór naukowy na potrzeby projektowania i realizacji robót w zakresie tunelu oraz zabezpieczenia osuwisk na odcinku S19 Lutcza – Domaradz (z węzłem).
Zadaniem przyszłego nadzorcy będzie m.in. weryfikacja opracowanych przez wykonawcę robót rozwiązań projektowych oraz projektów wykonawczych/technicznych/technologicznych z uwzględnieniem zarówno wymogów formalnych, jak i dostępnej wiedzy technicznej, opiniowanie zagadnień, które będą wynikały na etapie drążenia tunelu przejść poprzecznych w obiekcie czy zabezpieczenia portali tunelu i osuwisk, a także weryfikacja zastosowanych technologii.
Doradca naukowy będzie też weryfikował obliczenia wykonawcy dotyczące założeń do obliczeń w zakresie projektów zabezpieczenia osuwisk i terenów predysponowanych osuwiskowo na kolejnych etapach prac oraz rozwiązania dotyczące wyposażenia tunelu i jego infrastruktury. Jego zadaniem będzie także analiza parametrów masywu skalnego na etapie prac projektowych oraz czoła przodka podczas drążenia tunelu, z możliwością wystąpienia węglowodorów w tym metanu.
Na oferty wykonawców GDDKiA czeka do 21 czerwca. Potencjalny wykonawca musi wykazać się m.in. wykonaniem w ciągu ostatnich 5 lat min. dwóch usług polegających na wykonaniu ekspertyz dotyczących realizacji tunelu realizowanego we fliszu o długości co najmniej 500 metrów oraz wykazać się wiedzą i doświadczeniem w ciągu ostatnich 10 lat w postaci prowadzenia kształcenia i działalności naukowej i usług badawczych, w tym wydaniem co najmniej 2 publikacji naukowo-technicznych dotyczących geologii inżynierskiej lub geotechniki lub geomechaniki lub budowy bądź technologii budowy tunelu.
Odcinek drogi ekspresowej S19 Lutcza – Domaradz ma mieć 6,43 km długości, w tym 990 m tunelu pod górą Hyb. Trasa będzie przebiegać po zróżnicowanym wysokościowo terenie o skomplikowanej budowie geologicznej - fliszu karpackiego. Będzie to skomplikowana inwestycja.
GDDKiA trzy razy ogłaszała przetarg na projekt i budowę trasy (przetargi były unieważniane z powodu zbyt wysokich cen). Obecnie trwa postępowanie ogłoszone jeszcze w grudniu 2022 roku. w listopadzie 2023 r. jako najkorzystniejsza wybrana została oferta firmy Kolin warta 1,416 mld zł. Od tego rozstrzygnięcia były odwołania do KIO oraz skarga do sądu. Wybór został podtrzymany. - Przygotowujemy się do podpisania umowy z wykonawcą - informuje Joanna Rarus, rzeczniczka prasowa rzeszowskiej GDDKiA.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.